Veelgestelde vragen (FAQ)

Bestellen

Hoe word ik klant bij Variapack?

Het is heel eenvoudig om klant te worden. U maakt eerst een Account aan en plaatst dan uw bestelling. Of u bestelt eerst uw producten en maakt een account aan voor de afronding van uw bestelling.
Met uw e-mailadres en wachtwoord kan u zich dan aanmelden bij een volgende bestelling.

Ik ben mijn wachtwoord/paswoord vergeten. Wat nu?

Klik rechtsboven op Inloggen en daarna op de knop "wachtwoord vergeten". U ontvangt een nieuw wachtwoord/paswoord via e-mail.

Hoe weet ik of mijn bestelling effectief geplaatst is?

Uw bestelling wordt automatisch geregistreerd en direct daarna ontvangt u een bevestiging via e-mail. Indien u een orderbevestiging hebt ontvangen betekent dit dat de betaling en bestelling correct zijn uitgevoerd.

Hoe wijzig ik mijn klantgegevens?

Eerst meldt u zich aan op Variapack en via de opties in Accountoverzicht kan u eenvoudig uw gegevens aanpassen en opslaan.

Particulieren

Particulieren kunnen enkel bestellen bij Variapack indien ze over een btw-nummer beschikken, bijvoorbeeld als zelfstandige in bijberoep.


Betalen

Hoe betaal ik mijn bestelling?

Bij Variapack kan u ook betalen met Bancontact, hierdoor kan u makkelijk een bestelling plaatsen. U betaalt het gevraagde bedrag online via uw eigen bank en het bedrag wordt direct van uw rekening overgeschreven.
Variapack ontvangt van uw bank een bericht dat de bestelling is betaald. Mocht u besluiten de bestelling - of een deel hiervan - te annuleren of terug te sturen, dan storten wij uw tegoed na ontvangst van uw retour binnen 14 werkdagen aan u terug.

Kan ik op factuur kopen bij Variapack?

Wij bieden u graag de mogelijkheid om op factuur te kopen. Hiervoor dient u te beschikken over een Belgisch of Luxemburgs BTW-nummer.

Na een controle van uw bedrijfsgegevens in de Kruispuntbank van Ondernemingen activeren we uw account. Er wordt maximum één klantnummer gekoppeld aan één BTW-nummer. U ontvangt uw digitale factuur op de dag van uw bestelling. Indien u vóór uw eerste bestelling al klant was bij Variapack, geldt de bestaande betalingstermijn. Voor nieuwe klanten bedraagt de betalingstermijn 8 kalenderdagen na de factuurdatum.

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

U ontvangt uw digitale factuur van ons via e-mail op de dag van uw bestelling.


Leveren

Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen?

Uw bestelling wordt bezorgd door onze eigen transportafdeling of door een extern transportbedrijf. Zodra uw bestelling verwerkt is, ontvangt u een bevestigingsmail zodat u uw bestelling kunt opvolgen, indien mogelijk via een track & trace-systeem.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Bestellingen die op werkdagen van maandag tot en met vrijdag vóór 11u00 worden geplaatst, worden dezelfde dag nog verzonden.

Bestellingen die op vrijdag (werkdag) vóór 11u00 worden geplaatst, worden meestal op de eerstvolgende maandag geleverd.

Hoeveel betaal ik aan verzendkosten?

Wij leveren elke bestelling vanaf €250 (exclusief btw) zonder verzendkosten.

Voor bestellingen onder de €250 (exclusief btw) bedragen onze verzend- en administratiekosten €25 (exclusief btw).


Goederen terugsturen

Wat moet ik doen als ik goederen wil terugsturen of ruilen?

Indien u uw artikelen wilt ruilen of retourneren, gelieve dit binnen 8 werkdagen na uw bestelling aan ons te melden. Het product dient compleet te zijn, ongeopend en zich in de originele verpakking te bevinden.

Voor een snelle en correcte verwerking van uw retour, dient u contact op te nemen met ons via e-mail: webshop@variapack.com of via telefoon +32 16 301 301. Wij spreken dan direct met u af wanneer het product opgehaald wordt.

Krijg ik een terugbetaling voor goederen die teruggestuurd worden?

Indien de retourzending correct verlopen is, ontvangt u een creditnota via e-mail en wordt het volledige aankoopbedrag in mindering gebracht op uw volgende aankoop.